Den engelske hovedstad er blevet den mest populære europæiske destination blandt amerikanske rejsende.
Ifølge en rapport offentliggjort i Visa Guide World er Europa fortsat et yndet rejsemål for amerikanere.
London, Englands hovedstad, toppede amerikanernes foretrukne europæiske destinationer i 2023.
Andre europæiske byer på ranglisten er Paris i Frankrig, Dublin i Irland, Rom i Italien og Reykjavík i Island.
Derudover er Edinburgh, hovedstaden i Skotland, den sjette mest foretrukne europæiske destination for amerikanere i 2023.
Resten af de ti mest populære europæiske destinationer blandt amerikanerne er Athen i Grækenland, Amsterdam i Holland, Lissabon i Portugal og Milano i Italien.
Flere udlandsrejser for amerikanere
I 2021 faldt antallet af amerikanere, der rejste til Europa, drastisk på grund af COVID-restriktionerne.
Men så snart regeringerne ophævede rejsebegrænsningerne i forbindelse med pandemien, steg antallet af amerikanske rejser med 600 procent i 2022.
Den opadgående tendens fortsatte i 2023, hvor et rekordstort antal amerikanere rejste internationalt.
Data fra International Trade Administration viser, at over 60,6 millioner amerikanere rejste til en international destination før pandemien.
Da rejsende kunne rejse mere frit efter pandemien, afslørede data, at mere end 49 millioner amerikanere fløj til udlandet i 2022.
I 2023 fløj over 67,1 millioner (67.179.554) amerikanske rejsende til en international destination.
Antallet af pas i omløb er også steget, hvilket viser amerikanernes genoplivede interesse for at rejse.
Flere amerikanere besøger Europa
Af de 67 millioner flyvninger, der forlod USA internationalt, landede hele 5,8 millioner i Europa.
Det svarer til 55 procent af alle amerikanske rejsendes internationale rejser.
Amerikanere, der rejste til Europa, blev i længere perioder på grund af de lange flyvninger mellem kontinenterne.
Længere rejsetider fik amerikanerne til at planlægge længere rejser for at udnytte den tid, de var væk i stedet for at være på farten.
De fleste amerikanske rejsende på vej til Europa planlægger ophold af en uges varighed, mens en mindre procentdel planlægger længere ferier på otte dage eller mere.
I løbet af sommeren havde april det højeste antal amerikanere i Europa.
De, der foretrækker sommermånederne, ønsker typisk at opleve den rige historie, kunst og madkultur.
I de kolde måneder har amerikanske turister nu en tendens til at søge mod europæiske destinationer, der er kendt for deres festlige charme og vinteraktiviteter.
Det omfatter julemarkeder, klassiske musiktraditioner og maleriske skidestinationer i verdensklasse.
“Europæiske destinationer fortsætter med at leve op til alle rejsendes forventninger,” siger Lum Kamishi, projektleder.
“Med talrige museer, attraktioner og aktiviteter, der imødekommer forskellige præferencer, er Europa stedet at være for amerikanske rejsende,” tilføjede hun.
Karnish forventer at se denne øgede interesse og popularitet for europæiske destinationer i hele 2024.
Amerikanerne fører an i turismeforbruget i Storbritannien
USA førte an i opsvinget i britisk turisme i 2023, ifølge British Travel Authority (BTA).
Amerikanske besøgendes udgifter sidste år nåede en rekordstor tocifret vækst på 28 procent fra 2019, selv når der justeres for inflation.
BTA’s CEO Patricia Yates fortalte, at internationale besøgende brugte titusindvis af milliarder af kroner, som støttede lokale økonomier og jobs.
Storbritanniens nationale turismeagentur forventer, at det amerikanske marked vil blive vurderet til 6,7 milliarder pund i 2024.
Den forudser, at amerikanske besøgende vil bidrage med næsten 1 pund for hver 5 pund af alle indgående turismeudgifter.
Storbritannien som den bedste europæiske destination
I 2024 har BTA planlagt at gøre Storbritannien til den største europæiske destination.
Det indebærer turismekampagner, der skal opmuntre besøgende til at udforske mere af Storbritannien og forlænge deres ophold.
Målet er at øge forbruget i Storbritannien og fordele de økonomiske fordele ved turisme til forskellige destinationer i hele Storbritannien.
Ud over det amerikanske marked sigter BTA mod vækstmarkeder som Australien, Golfblokken og andre store europæiske markeder.
Forskning viser, at en destinations indbydende karakter er en afgørende faktor for de besøgendes valg.
Med dette i tankerne vil den britiske turismekampagne fremhæve pulserende byer, moderne kultur og Storbritanniens naturskønne kyst og landskab.
BTA samarbejder også med British Film Commission om at sætte skub i filmturismen i Storbritanniens nationer og regioner.
Skærm- eller filmturisme udnytter steder, der er blevet populære gennem film og tv-serier.
Kampagnen vil fremvise bemærkelsesværdige film- og tv-lokationer, destinationer og besøgsoplevelser for at tiltrække flere turister.