Storbritannien lancerer turismekampagne i Frankrig for at tiltrække flere besøgende

| juli 29, 2024
Storbritannien lancerer turismekampagne i Frankrig for at tiltrække flere besøgende
Foto venligst udlånt af omar cheikh rouhou på Unsplash

Storbritanniens turistbureau, VisitBritain, havde spændende planer om at promovere landet under de kommende olympiske lege i Frankrig.

Mens verden fulgte med i De Olympiske Lege, lancerede VisitBritain en spændende turismekampagne for at promovere Storbritannien.

Det nationale turistbureau har til formål at fremhæve det bedste af Storbritanniens tilbud, tiltrække flere besøgende og sætte skub i turistindustrien.

Det spænder fra sportslige udendørs eventyr som surfing til at udforske de travle byer, der er fyldt med madoplevelser.

Det viser også Storbritanniens rige kulturarv, fantastiske landskaber og pulserende byer til et globalt publikum.

“Der er dristige oplevelser at opdage i Storbritannien, samtidig med at vi promoverer vores varme britiske velkomst,” siger VisitBritains landechef for Frankrig og Benelux, Severine Tharreau, i en pressemeddelelse.

OL er en unik mulighed for at fange opmærksomheden hos millioner af mennesker verden over.

Den britiske turistkampagne har til formål at inspirere besøgende i Frankrig til at vælge Storbritannien som deres næste rejsemål.

VisitBritains seneste prognose viser, at Storbritannien vil modtage 3,6 millioner besøg fra Frankrig i 2024.

Disse besøgende forventes at bruge 1,9 milliarder pund på deres rejser til Storbritannien.

Virtual reality til britisk turistkampagne

Den multimediale markedsføringskampagne, som kørte indtil begyndelsen af juli, henvendte sig til potentielle turister via sociale medier, tv og udendørs reklamer.

Kampagnen gjorde også brug af kreative marketingstrategier for at engagere potentielle turister.

Et af de mest iøjnefaldende træk ved kampagnen er brugen af VR-teknologi.

“Alfie”, en computergenereret engelsk concierge, guidede de besøgende til de bedste steder for en sjov ferie i Storbritannien.

Den deler også ferietips til spændende udendørs eventyr, innovative madsteder og levende kulturelle oplevelser.

Potentielle besøgende kan virtuelt udforske berømte landemærker som Tower of London, Stonehenge og Edinburgh Castle hjemmefra.

Denne fordybende oplevelse er designet til at vække nysgerrighed og begejstring for at besøge Storbritannien personligt.

Kampagnen vil fremhæve ikoniske britiske destinationer som London, Edinburgh og Lake District.

Den promoverede også mindre kendte perler som Cotswolds og det skotske højland.

Bureauet håber at kunne appellere til et bredt publikum ved at fremvise en række attraktioner.

Det gælder både historieinteresserede, naturelskere, eventyrlystne og madentusiaster.

Samarbejde med forskellige partnere

Storbritannien lancerer turismekampagne i Frankrig for at tiltrække flere besøgende
Billede af Gill Cooper fra Pixabay

Kampagnen driver også onlinetrafik til en dedikeret fransk hjemmeside med ideer og aktiviteter, besøgsattraktioner og oplevelser.

VisitBritain arbejder sammen med TripAdvisor i Frankrig for at konvertere interessen til øjeblikkelige bookinger.

I juni arrangerede VisitBritain en firedages tur for seks franske influencere på de sociale medier med fokus på Storbritanniens udendørs og sportslige tilbud.

Den olympiske medaljevinder Desirèe Henry mødte gruppen i Londons olympiske park, før de begav sig ud på deres rejse gennem landet.

De deltog i aktiviteter som mountainbiking i Northumberland, bueskydning nær Loch Lomond i Skotland og coasteering i det nordlige Wales.

I løbet af deres eventyr delte gruppen deres spændende oplevelser på de sociale medier.

VisitBritain og Marketing Liverpool var også til stede ved den internationale vinfestival i Bordeaux i juni sidste år.

Liverpool var officiel gæsteby på den franske festival for at promovere sine musikalske tilbud og talentfulde kokke.

Disse samarbejder har til formål at inspirere potentielle besøgende til at udforske flere af Storbritanniens forskellige landskaber og aktiviteter.

Britisk turistkampagne skal øge antallet af besøgende

Storbritannien lancerer turismekampagne i Frankrig for at tiltrække flere besøgende
Foto venligst udlånt af AXP Photography via Pexels

Ifølge VisitEngland 2023 Attractions Survey vokser besøgstallet langsomt, men er stadig under niveauet fra før pandemien.

Det samlede antal besøg på attraktioner i England steg med 11 procent i 2023 sammenlignet med 2022.

Væksten var dog langsommere end de to foregående år, og antallet af besøgende var stadig 28 procent lavere end i 2019.

Den langsomme bedring understreger turistindustriens fortsatte udfordringer efter COVID-19-pandemien.

VisitEnglands direktør Andrew Stokes sagde, at det er godt at se en fortsat vækst i antallet af besøg på Englands vidunderlige attraktioner.

“Der er stadig et stykke vej at gå for at få vores sektor tilbage til niveauet før pandemien”, tilføjede han.

Undersøgelsen viste, at international turisme og skoleudflugter var drivkraften bag væksten i 2023.

Besøg fra oversøiske turister til engelske attraktioner steg med 80 procent i forhold til 2022.

På den anden side oplevede de indenlandske besøg et lille fald på to procent i forhold til året før.

De fleste regioner i England oplevede en beskeden stigning i antallet af indlæggelser på mellem fire og otte procent.

London skilte sig dog ud med en markant vækst på 26 procent, hvilket primært skyldtes tilstrømningen af internationale besøgende.

På trods af denne betydelige procentvise stigning er det samlede antal besøg på Londons attraktioner stadig 22 procent lavere end i 2019.

Undersøgelsen afslørede også, hvilke attraktioner der i øjeblikket er de mest populære blandt de besøgende.

Historiske steder, udendørs attraktioner og familievenlige destinationer tiltrækker fortsat mange mennesker.

De bedst betalte attraktioner er Tower of London, Kew Gardens og Chester Zoo.

British Museum, National Gallery i London og Tate Modern toppede listen over gratis attraktioner i England.

Prognose for britisk turisme

VisitBritains kampagne for at promovere Storbritannien under OL i Frankrig har til formål at tiltrække flere turister og sætte skub i turistindustrien.

VisitBritain har til formål at inspirere et globalt publikum til at besøge Storbritannien ved at fremvise landets forskellige attraktioner og bruge innovative markedsføringsstrategier.

De seneste statistikker over besøgsattraktioner viser et langsomt, men støt opsving, hvor historiske og udendørs steder stadig er populære.

I takt med at turistsektoren tilpasser sig nye præferencer, ser fremtiden lovende ud for britisk turisme.